Translate

14 Eylül 2024 Cumartesi

Türkiye'de İz Bırakan Rumeli kökenli İsimler

Göçmenlerimizin Hikayeleri: 

Türkiye'de İz Bırakan İsimler

Bu liste, Türkiye'ye farklı coğrafyalardan göç etmiş ve ülkemizin tarihine, kültürüne önemli katkılarda bulunmuş isimleri bir araya getiriyor. Bu isimler, sadece Türkiye'nin değil, aynı zamanda Balkanlar, Orta Asya gibi geniş coğrafyaların ortak tarihine ışık tutuyor.

Atatürk: Türkiye Cumhuriyeti'nin Kurucusu

Mustafa Kemal Atatürk, Türk milletinin tarihinde önemli bir dönüm noktası olan Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu ve ilk cumhurbaşkanıdır. 1881 yılında Selanik'te doğan Atatürk, sadece bir asker değil, aynı zamanda büyük bir devlet adamı, düşünür ve reformcuydu.

Devlet Adamları ve Askerler:

 * İlker Başbuğ: Rumeli Manastır kökenli.

 * Kavalalı Mehmet Ali Paşa: Mısır'ı yöneten önemli bir devlet adamı.

 * Kenan Evren: Türkiye Cumhuriyeti'nin 7. Cumhurbaşkanı.

 * Mareşal Fevzi Çakmak Paşa: Karadağlı 

 * Köprülü Mehmet Paşa: Berat'ın Ruznik kasabasında doğmuş.

 * Çevik Bir: Selanik kökenli.

 * Sabiha Gökçen: İlk Türk kadın pilotu, Selanik doğumlu.

 * Tahsin Yazıcı: Asker ve siyasetçi.

 * Ali Fethi Okyar: Makedonya Pirlepe doğumlu, asker ve siyaset adamı.

 * Refet Bele: Selanik doğumlu, asker ve siyasetçi.

 * Kazım Özalp: Asker ve siyasetçi.

 * Köprülü Hamdi: Kuvayiye komutanı.

 * Ahmet Necdet Sezer: Mübadil, Serez bölgesinden.

 * Ali Dinçer: Bulgaristan Razgrad doğumlu, siyasetçi.

 * Tansu Çiller: Selanik kökenli ailesi.

 * Necdet Menzir, Ertuğrul Yalçınbayır, Lütfullah Kayalar, Meral Akşener, Hilmi Tunalı: Selanik kökenli aileleri olan siyasetçiler.

 * Hüsamettin Cindoruk: Meclis başkanı.

 * Ahmet Piriştina:  belediye başkanı.

 * Ali Dinçer: Bulgaristan Razgrad doğumlu, siyasetçi.

 * Necip Hablemitoğlu: Akademisyen.

 * Ahmet Emin Yalman, Cahit Arif, Yahya Kemal Bayatlı, Nazım Hikmet Ran, Mithat Şükrü Bleda, Cahit Uçuk, Cavit Bey, Makbule Atadan, Zekeriya Sertel, Şefik Hüsnü: Selanik kökenli yazar, şair, gazeteci ve siyasetçiler.

Sanatçılar ve Sporcular:

 * Barış Manço, Banu Alkan, Fikret Kuşkan, Pakize Suda, Alaattin Şensoy, Uğur Arslan, Damla Debre, Arzu Balkan, Ahmet Özhan, Hürrem Erman, Hülya Koçyiğit, Cem Adrian, Zafer Peker, Hakan Peker, Şoray Uzun, Havva Karakaş, İsmail Hacıoğlu, Türkan Varol, Yeşim Salkım, Metin Şentürk, Derya Köroğlu, Hulusi Kentmen, Aysel Gürel, Sibel Gürsoy, Müşerref Akay, Ebru Gündeş, Nilüfer, Üstün Assutay, Emel Sayın, Güven Hokka, Sezen Aksu, Murat Soydan, Erkan Can, Candan Erçetin, Suzan Kardeş, Arif Şentürk, Burhan Öcal, Necdet Yakın, Burak ve Sanem Hakkı, Gülben Ergen, Melike Öcalan, Seçkin Piriler, Sibel Can, Beyazıt Öztürk, Paşhan Yılmazel: Türk sanatçıları.

 * Metin Oktay, Hakan Şükür, Arda Turan, Arif Erdem, Elvır Boliç, Sedat Balkanlı, Saffet Sancaklı, Koca Yusuf, Mecnur Çolak, Semih Şentürk, Naim Süleymanoğlu, Hakkı Yeten, Elvır Baliç, Hüseyin Beşok, Hidayet Türkoğlu, Mirsad Türkcan, Emre Belözoğlu, Halil Mutlu, Ahmet kara, Zekeriya güçlü, Kurtdereli Mehmet, Muharrem atik:  Türk sporcuları.

İş İnsanları ve Diğerleri:

 * Şarık Tara, Ali Osman Sönmez,  Selanik Karacaova kökenli Abdullah Acar, ve (Yazar, iş insanı siyasetçi Hüsnü Yazıcı,) Cem Uzan, Serdar Hotiç: iş insanları.

 * Hasan Tahsin, Uğur Dündar, Ertuğrul Özkök, Ali Kırca, İlhan Selçuk, Emin Çölaşan, Doğan Hızlan, Hüseyin Cahit Yalçın, Mustafa Karahasan, İslam Çupi:  gazeteciler.

 * Özhan Canaydın, Ali Şen:  spor kulübü başkanları.

Not: Bu listedeki isimler sadece bir örnek teşkil etmektedir. Türkiye'de yaşayan ve farklı kökenlere sahip milyonlarca insan bulunmaktadır. Bu liste, ülkemizin zengin kültürel çeşitliliğini ve bir arada yaşamanın önemini göstermektedir.

Ek Bilgiler:

 * Bu listedeki bilgilerin büyük bir kısmı, Hüsnü Yazıcı'nın "Hürriyet ve Bağımsızlık benim karakterimdir..." adlı makalesinden derlenmiştir.

 * Bitaraf Haber Gazetesi: Bu makale, Bitaraf Haber Gazetesi'nde 22 Ocak 2016 tarihinde yayınlanmıştır.

Bu liste, Türkiye'de yaşayan ve yaşamış göçmenleri tanımak isteyenler için bir başlangıç noktası olabilir.

Umarım bu liste, sizin için faydalı olmuştur.

Önemli: Bu listedeki bilgilerin tamamı doğru ve güncel olmayabilir. Lütfen bu bilgileri başka kaynaklarla da karşılaştırarak değerlendirin.

Teşekkürler!

Hüsnü Yazıcı 


 Hüsnü Yazıcı

1964 Sarıyer Bahçeköy doğumlu,İlkokulu Bahçeköy’de, orta ve liseyi Sarıyer’de okudu.Ticaret hayatına Bahçeköy’de zahireci ve odun mütahiti olarak başladı, Askerlik dönüşü, 1987 yılında Sarıyer’de marketçilik yapmaya başladı,o zamanki şartlarda değişik promosyonlarla İstanbul’da ses getirdi.Askerliğini İzmir Poligonda 84/2 Talim Öğretmeni ve Yazıcı olarak yaptı. Bahçeköy Spor Kulüp Başkanlığı döneminde, kulüp binası ve lokali kazandırdı.Sarıyer Spor Kulübünde birinci lige çıkan takımda şampiyonluk gören yöneticilerden ve kulüpte haysiyet divan kurulu üyesidir.İki dönem Belediye Meclis Üyeliği ,DYP  Belde Başkanlığı, İsmar Marketçiler Kurucu Üyeliği,Sarıyer Lozan Mübadiller Derneği Kurucu Üyeliği, ve çeşitli sosyal derneklerde üyeliği vardır. Babası hayrına, Bahçeköy Cami Şadırvanını 1994 yılında yapmıştır.Dünden Bugüne Sarıyer’in Bahçeköy’ü, Karacaova ve Göstelup Köyu, ve Karacaova/Karacaabad 1831 yılı nüfus defteri,Selanik Karacaova bölgesi mübadelede köylerinden gelen aileler adlı yazdığı dört kitabı bulunmaktadır.


SİYASİ YAŞANTIM

Siyasete ilgim yedi sekiz yaşlarında başladı dönemin başbakanı meclis başkanı bakanlar adlarını bilirdim konuları takip ederdim askerden sonra Dalan'ın kurduğu partide ilçe kurucu üyesi ve yönetim kurulu üyeliği ilçe ve il delegeliği seçilerek bulundum, 1992 yılında köyümüz belde oldu DYP partisininin belde teşkilatının kurucu üyesi  belde başkanı ve iki dönem belediye meclis üyeliği ilçe ve il delegeliği görevlerinde bulundum 28 yaşındaydım  ara seçim olduğu için İstanbul'da biz Şile Ağva bir kaç yer daha vardı seçim zamanı bütün partilerin genel başkanları ve bakanlar geldi şanslı bir dönemdi köyün eksiklerin tamamına yakını oldu benim için ilginç olan gelen bakanları karşılamak için topluluk arabasının yanına kadar gider hoşgeldin için ben de tersine bakanın oturacağı masaya gider orda beklerdim iki dakika sonra bakan gelir masada ben varım hoşgeldin derim gelen bakan yanıma otururur ve konuşmasını yapar  bunu da belirtmeden yazıyı sonlamayım belde kurucu üyelerimiz köyün  büyükleri efendi saygılı itibarlı insanlardı. 2000 yılından beri siyasetle uğraşmıyorum seçmenim

SPOR KULUBÜ YÖNETİCİLİĞİ VE KULÜP BAŞKANLIĞİM

Spor yöneticiliğine 23 yaşında Bahçeköy  amatör spor kulubünde  yönetici seçilerek başladım ileriki yıllarda Bahçeköy kulüp başkanı oldum ve kulübe yönetimim ile sıfırdan  iki bina kazandırdım yönetim şeklinde yenilikler getirdim mesela maaşlı eleman sistemi gibi
Profosyonel kulüp yöneticiliğim Sarıyer spor kulubünde üç yıl yöneticilik oldu ve haysiyet divan kurulu üyesiyim Sarıyer 1inci lig den 2 nci lige düştüğünde yönetime bizler geldik ikinci yılında tekrar 1 inci lige çıkardık bugünkü süper lig


İŞ HAYATIM

İş hayatıma Bahçeköy de  70 li yıllarda orta okula giderken Kütahya çinileri satarak başladım daha sonra dükkanı bakkal yemci olarak değiştirdik o dönemlerde Bahçeköy alış veriş merkezi gibi idi hafta sonları çok kalabalık olurdu Belgrat ormanı piknik yerleri Bahçeköye hareket getiriyordu köyün havası kameriça çeşmesi ve kasapları meşhurdu aynı zamanda yeşilçam filimlerin platosu gibi idi askerlik dönüşü
 Sarıyer merkezde 1987 yılında Yazıcı marketi açtık dönemin en popiler marketi İstanbulun değişik semtlerinden müşteriler gelir ve bir çok yeniliklerin öncüsü olmuştuk çekilişsiz altın kampanyası ücretsiz gazete ekmek vesaire kampanyalarımız vardı 1999 yılında dükkanı ortağımıza devrettik 2000 yılında biz yeni dükkanımızı Sarıyer merkezde açtık ve işyerimiz devam etmekte İsmar Marketçiler kurucu üyesi ve yönetim kurulunda görev aldım Trakya birlik biryağ ın bayiliğini yaptım firmalardan aldığım plaketleri gurur ile vitrinimde tutuyorum