16 Mayıs 2009 Cumartesi

SARIYER lozan mubadiller derneğin kuruluşu-15

derneğin kuruluşu

15.09.2008 tarihinde resmi olarak kurulmuştur.

sarıyerde çay bahçesinde hüsnü yazıcı abtullah ziya şen saim karaman dernek kurulması için ilk adımı atarak mehmet dalkıran murat yazıcı doğan altıntaş ahmet özdemir ile görüşerek dernek kurulmasını başlatmışlardır.
bu isimler dernek resmi işlemlerini yaptıktan sonra dernek binası tutulması iç tefrişatın yapılması bilgisayar alımı ve veb sitesini kurarak üye kayıtların başlanmıştır. ve üye sayısını 53 sayısına 6 aylık sürede çıkarmışlardır.
üye girişi 24 tl yıllık aidat 36 tl olarak belirlenmiştir.
isimleri yazan kurucu üyeler bahçeköy belediyesiyle temas kurarak dernek binası için 10 yıllık yer tahsisini kira bedeli olmadan yapmışlardır.
dernek yeni yönetim kurulu seçimini kanun gereği 6 aylık süre içinde yaparak 9.3.2009 tarihinde yapılmasını sağlayarak yeni yönetim kurulu olumuştur.
bütün üyeler aynı heyecan ve birlik beraberlik içinde çalışmalarını devam ettirmektedir.
derneğin amacı
30 ocak 1923 tarihinde lozan şehrinde yapılan nüfus sözleşmesi kapsamına giren sarıyerli mübadillerin
kültür folklorik geğerlerini korumak
yakın tarihimizi ve mübadeleyi bilimsel olarak araştırmak ve belgelemek
mübadilleri geride bıraktıkları insanlık mirası olan kültür varlıklarının korunması için çaba harcamak
türkiye ve yunanistan halkları arasındaki dostluk ve sevgi ve işbirliğini geliştirmek ve barış kültürünün yerleşmesi için çaba harcamak
mübadiller ve sonraki kuşaklar arasındaki sosyal ve kültürel dayanışmayı ve yardımlaşmayı sağlamak.

kurucu üyeler
hüsnü yazıcı
saim karaman
abtullah ziya şen
mehmet dalkıran
ahmet özdemir
murat yazıcı
doğan altıntaş
Başlık ekle






































Sevgili Hüsnü,
Kardeşlerinizin bulunduğu otobüsün Gustulüp köyüne uğramamasında hiçbir kasıt yoktur. Kardeşlerin benim bulunduğum otobüste değildi. Kardeşlerinin bulunduğu otobüsün rehberine ve kaptanına Fuştan’dan sonra Gustülüp’e uğrayıp oradan Selanik’e geçmeleri söylenmişti. Sanırım hem rehber hem de kardeşleriniz köyün yerini tam olarak bilemediklerinden Gustülüp’e uğranmamış.
Benim bulunduğum otobüs Fuştan’ı  en son terk eden otobüstü ve benim bulunduğum otobüste Gustülüp kökenli kimse yoktu ve böyle bir talep de gelmedi.
Ayrıca Langaza’da uğranılan Sarıyar köyü benim köyüm değildir. Belediye başkanının isteği üzerine bu köye uğranmıştır.
Bir gecelik gibi kısa bir turda maalesef görülmesi arzu edilen bütün köylere gidilemedi. Kardeşlerini Mayıs ayında yapılacak olan LMV turunda Gustülüp’e götürürüz.
Alınganlık etmemenizi rica ederim.
Selam ve sevgiler
Sefer Güvenç

From: lozanmubadilleri@ttmail.com [mailto:lozanmubadilleri@ttmail.com]
Sent: Tuesday, December 03, 2013 10:33 AM
To: Sefer Güvenç
Subject: Fw: üyelik istifası

Sent: Monday, December 02, 2013 8:15 PM
Subject: üyelik istifası

LOZAN MÜBADİLLERİ DERNEK BAŞKANLIĞINA

2008 yılında dernek  üyeliğine kaydımı yaptırdım
2013 yılına kadar üyelik aidatımı ödedim aidat  borcum yoktur
dernek üyeliğinden ayrılıyorum üyelik istifamın kararın alınmasına

not-sarıyer lozan mübadiller derneği ve sarıyer belediyesinin öncülüğünde lozan vakfının tecrübe katkısı ile vodina-selanik-mübadele gezisine katılan gurupta bulunan kardeşlerim ve kuzenlerimin karacaova fuştana giderken dede toprağı gustulüp ( konstantia) fuştan yolu üzerindedir ve uzaklığı 8 km dir köyü ziyaret edeceklerini 4 otobüsün yönlendirmesini yapan lozan vakfından sefer güvençe bildirirler sefer beyde tamam der ve diğer otobüse gider ve köye uğranılmasını bildiği halde dönüşte deyip köye gustulüp köyüne otobüsü yönlendirmez  uğramaz mübadil torunları ilk defa gitiğinden bölgeyide bilmediklerinden ne olduğunu anlamazlar iş geçtikten sonra durumu farkederler ve dede köyüne uğrayamadan istanbula dönerler gönüllü gurup yöneticiliği yapan sefer bey langazaya  kendi köyüne  sarıyer belediye başkanını götürür defalarca gitiiği kendi köyünüde tekrar görmek kısmet olmuştur ???????????


  • Hüsnü Yazıcı

    Esat bey merhaba
  • Hüsnü Yazıcı
    Hüsnü Yazıcı

    Esat bey merhaba-dernek başkanı olduğunuzdan size yazarak yanlış anlamamanızı ve derneğe gönderdiğim mesaj elinize geçmemiş diye düşündüğümden dernek için gönderdiğim mesajın aynısını sizede gönderiyorum bilginize ve gerekli işlemi yapmanızı saygılarımla-LOZAN MÜBADİLLERİ DERNEK BAŞKANLIĞINA 2008 yılında dernek üyeliğine kaydımı yaptırdım 2013 yılına kadar üyelik aidatımı ödedim aidat borcum yoktur dernek üyeliğinden ayrılıyorum üyelik istifamın kararın alınmasına not-sarıyer lozan mübadiller derneği ve sarıyer belediyesinin öncülüğünde lozan vakfının tecrübe katkısı ile vodina-selanik-mübadele gezisine katılan gurupta bulunan kardeşlerim ve kuzenlerimin karacaova fuştana giderken dede toprağı gustulüp ( konstantia) fuştan yolu üzerindedir ve uzaklığı 8 km dir köyü ziyaret edeceklerini 4 otobüsün yönlendirmesini yapan lozan vakfından sefer güvençe bildirirler sefer beyde tamam der ve diğer otobüse gider ve köye uğranılmasını bildiği halde dönüşte deyip köye gustulüp köyüne otobüsü yönlendirmez uğramaz mübadil torunları ilk defa gitiğinden bölgeyide bilmediklerinden ne olduğunu anlamazlar iş geçtikten sonra durumu farkederler ve dede köyüne uğrayamadan istanbula dönerler gönüllü gurup yöneticiliği yapan sefer bey langazaya kendi köyüne sarıyer belediye başkanını götürür defalarca gitiiği kendi köyünüde tekrar görmek kısmet olmuştur ??????????? MESAJI DERNEK İLETİŞİM İNE GÖNDERDİĞİM GİBİ AYNISINI KOPYALAYIP GÖNDERDİM- hüsnü yazıcı 0542 212 05 77
  • Perşembe
  • Esat Halil Ergelen
    Esat Halil Ergelen

    Mailinden ve Sefer Beyin sana verdiği yanıttan Sefer Abibinin bana gönderdiği mail ile dün haberdar oldum. Bugün ve yarın Milli Eğitimde bir toplantım olduğundan sana uğrayamadım ancak hafta sonu bu konuyu yüz yüze görüşmek için sana uğrayacağım.
    Sefer Abi ile konuştum bu konuda kesinlikle bir kasıt yok... Sana uğrayıp özür dileyip, kararını bir kez daha gözden geçirmeni rica edecektim. Mesajın üzerine vaktimin olmadığını anladım kısaca bir yanıt verme zorunluluğu hissettim.
  • Esat Halil Ergelen
    Esat Halil Ergelen

    Ben talebini biraz beklemeye alacağım, görüşmek üzere yüzyüze görüşelim sonra bir karar ver elbette vereceğin kararı saygıyla karşılayacağım. Selamlar
  • Perşembe
  • Hüsnü Yazıcı
    Hüsnü Yazıcı

    esat bey ilginize teşekkürler verdiğim karar geçerlidir olayın kasıt olmadığını bende biliyorum olay tamamen duyarsızlık ne diyelim yol yorgunluğumu hasrete o kadar yaklaşılmışki iki km ötedeki 90 yıl önce ayrılan dede köyünü görememek kelimelerle anlatılamaz diyerek yazıma nokta koydum-saygılar